Malkavian
O klanu:
Malkav byl prorok mimořádné vůle a moudrosti. Vypadal jako anděl a míval vidění věcí příštích. Malkav Kainovi připomínal jeho bratra Abela. Když se však Malkav začal ptát, proč Kain zabil svého bratra, uvrhl na něj Kain kletbu šílenství. To se přeneslo i na všechny pozdější členy klanu, ale spolu s tím i schopnost vidět věci, které jiní nevidí. Malkav měl za života sestru Arikel, která se později stala Antedeluviánem klanu Toreador. Říká se, že všichni členové klanu Malkavian jsou spolu navzájem propojeni, protože když byl Malkav zabit a roztrhán, vypili jeho krev, která se vsákla do země.
Ostatní Kainité Malkaviany přijali, ale do dneška se bojí jejich přílišné odlišnosti. Je sice znám malkavianský princ, ale ten záhy propadl infernalismu a musel být sesazen. Okolo středověku se klan trvale připojil ke Camarille. Většinou ze strachu z Antedeluviánů. Ostatní klany Camarilly neberou Malkaviany příliš vážně a myslí si o nich, že jsou pomatenými blázny. Přesto je však velké množství Malkavian antitribu. Do Sabbatu se obvykle konají hromadná přijetí 10 až 20 nových Malkavianů, ale to už jsou skuteční blázni a vrazi. Přesto Malkavian antitribu nikdy nezaútočí na Malkaviana z Camarilly. Klan byl odjakživa trnem v oku i Camarille samotné pro svůj dar rozsévat všude šílenství. Za jeden prohřešek je dokonce znám trest, kdy Princ nechal naházet všechny makedonské Malkaviany do studny a upálit. Tehdy se klan musel vzdát disciplíny Dementation, aby přežil. Ve 20. století klan vycítil, že se blíží Gehenna a Dementation je opět všechny na plno ovládla.
Malkaviáni jsou velmi nepochopeným klanem. Zčásti je to způsobeno domněnkou ostatních, že pokud viděli jednoho Malkaviana, viděli vlastně všechny. To je samozřejmě omyl - vraždící psychopat není to samé co chorobně vášnivý vědec a ten má zase daleko ke všem zpola zasněným umělcům. To je to, co činí Malkaviany tak problematickými pro jakoukoliv přesnou definici.
V podstatě je velmi málo Malkavianů smýšlejících o sobě jako o šílených, stejně jako málo Starších z ostatních klanů - nehledě na to jak krutí jsou - považuje sama sebe za "zlé". Mnoho členů klanu shledává, že jsou trochu vzdáleni všemu, co normální lidská společnost a většina Rodných nazývá "normálním". Připisují to určitému… porozumění světu a všemu okolo něj, ne nemoci či nějaké slabosti. Někteří přijímají, že toto porozumění je těmi zvenčí označováno za šílenství, ovšem taktéž pohlížejí sami na sebe jako na jediné, kteří myslí a vnímají správně; ten kdo žije v omylu a lži je zbytek světa, ne oni.
Přijetí:
V klanu existují takzvaní Krotitelé reality. Ti si vyhlédnou oběť a začnou systematicky přetvářet její domov. Začínají zpravidla u domova a přátel. Omámí je tak, že dočasně zapomenou na oběť. A to i s použitím přeludů tak, aby si oběť užila přijetí co nejvíce. Rodní tomu říkají infikování, neboť se Malkavianů bojí a jejich šílenství berou jako nemoc. Při nezdařeném přijímání mohou bohužel vzniknout i takzvaní Prázdní, tudíž Noví Rodní, kteří totálně zešílí ještě před tím než se stanou skutečnými Malkaviany a už jim není jak pomoci. Nemají v mysli vůbec nic. Malkaviani je nezabíjejí. Tvrdí se, že je používají jako zdroj potravy pro své Starší.
Shromáždění:
Pokud se koná shromáždění, slyší každý Malkavian tiché šeptání ve své mysli. To je tím intenzivnější, čím je člen klanu blíže místu konání nebo čím víc volání nemíní uposlechnout. Většinou se svolává jen pár Starších, aby se dohodlo na budoucích aktivitách klanu. Pokud je svolán celý klan, jedná se většinou o Trestnou výpravu nebo něco podobného.
Pavučina:
Pavučina je pověstnou malkaviánskou sítí šílenství. Spojení je klan, klan je Malkav, Malkav je spojení = toto je asi přesná definice. Někteří tomu říkají Metatron, jiní Nervy Malkavovy. Jedná se o výše uvedené vtělení Malkava samotného do všech Malkaviánů. Žádný jiný klan nemá nic podobného. Každý Malkavian slýchává hlasy, které jsou údajně hlasem Malkavovým a ten skrze oči svých dětí sleduje svět.
NOVÉ NADÁNÍ
Tato specifická Malkavianská schopnost představuje částečnou schopnost Lunatiků spojit se s podvědomím jejich klanu; nutno říci, že je to svým způsobem něco nadpřirozeného. Umožňuje Malkaviánům "vplout do toku" Madness Network a filtrovat zprávy, impulsy, sdílené vize a povědomí o nadcházejících srazech.
* Tví známí jsou obvykle překvapeni, pokud dorazíš na sraz.
** Obvykle Volání zaslechneš.
*** Můžeš občas zaslechnout ozvěny zpráv, které nejsou určeny tobě.
**** Pokud někdo z rodiny zemře, víš o tom.
***** Jsi jasná místní autorita v rozhodování o tom, co je nezbytné.
Zvyklosti:
Kanadské žertíky - Jsou to věci, které Malkaviání sesílají na lidi, aby pozměnili jejich realitu a přiměli je myslet si, že jsou blázni. Několikrát toto členové klanu praktikovali i na skupinách vampýrů z jiných klanů. Přiměli je konat sraz v místní dětské knihovně a myslet si, že jsou všichni klanu Tremere. Přesto tyto populární vtípky nijak nezaručují prestiž v klanu. To je pouhá domněnka. Malkaviani většinou narušují takzvané zajeté koleje a to jakkoliv. Přesto však existuje jistá nepsaná hranice, kam až smějí zajít.
Proroctví - Někteří členové klanu mají takzvaný Pohled. Jisté vize, které údajně prožívá Malkav uvnitř jejich nitra a skrze své děti je ukazuje světu. Jsou i takoví, jejichž nadání je extrémně silné a mohou předvídat, kdykoliv se jim zachce.
Kapsy šílenství - Jsou jakési oblasti, připomínající třeba podmořskou vzduchovou bublinu. Malkavian může mít například pocit, že v stoupil do aleje, která na něj šeptá.
Studna veselí - Je čímsi prastarým, o čem ani většina Malkaviánů nemá tušení, co vlastně je. Většina si myslí, že studna je otrávena halucinogeny, ale je také možné, že se skrz ní dá používat Pavučina nebo jinak komunikovat skrze Malkava.
Anarchie - Žádná vláda. Žádný Sabbat. Žádná Camarilla. Nic z toho. Každý vampýr by měl být za sebe sám zodpovědný a měl by si dělat co chce.
Poučování - Malkaviani nepotřebují, aby je někdo něčemu učil. Stačí jim pouze otevřít svou mysl.
Skutečné pravidlo klanu:
Tradice jsou pěkná věc, ale neměly by vás svazovat!
Nejčastější postižení:
Necitelnost - Vampýr s tímto postižením je emočně chladný. Zahrnuje to upírovu neschopnost cítit jakoukoliv větší emoci jako jsou zábava, smutek, vztek nebo láska.
Nevědomé pálení krve - Jeho zaviněním pálí vampýr svou krev spontánně, v situacích kdy to není nezbytně nutné.
Masochismus - Osoba s tímto deragementem si spojuje pocity bolesti s potěšením.
Výpadky paměti - Takto postižený upír začíná náhodně ztrácet náhodné kousky paměti v náhodný čas. Vzpomínky vymizí a pak se někdy zase objeví.
Fixace na objekt - vampýr je fixován na určitý objekt. Pokud jej nemá u sebe, nemůže vykonávat jisté funkce nebo je nemůže vykonávat plnohodnotně. Objekt, na který je fixován, je nějak vázán na jeho minulost.
Regrese - Ve stresujících situacích má charakter postižený tímto deragementem tendence se vrátit do nižšího stádia vývoje, např. dětství. Postižení si nemyslí, že jsou dítětem. Myslí si, že jsou stále sami sebou. Regrese se projeví v chování. Začnou se například chovat více se sebezaměřením, budou se bát neznámého, budou více spoléhat na rodičovské symboly, figury…
Sebe ničící pudy - Postiženému upírovi se nelíbí a je mu odporné, že je upír. Nesnáší myšlenku, že by měl žít 'věčně'; že bude existovat v tomto mrtvém, nepřirozeně oživeném a chladném těle. Tyto myšlenky jsou ale nevědomé.
Synestézie - Znamená to, že smysly vampýra jsou jaksi 'přehozené'. Ačkoli může vnímat, vnímá určité popudy jiným smyslem. Příklad: cítí barvy, chutná zvuk, slyší dotyky…Nejsou zde problémy s jeho cítěním, ale spíše se sdělováním jeho pocitů a informacemi o nich.